مهدکودک مهرآیین

تلفن تماس: 03432150048

المر “فیلی که با بقیه فیل ها فرق داشت”

المر “فیلی که با بقیه فیل ها فرق داشت”

المر

“فیلی که با بقیه فیل ها فرق داشت”

در یکی از جلسات کلاس فلسفه برای کودکان(مخصوص کودکان آمادگی)، بچه های این مقطع یک فیل را با ایده های خلاقانه خودشان رنگ آمیزی کردند.

المر با دیگر فیل ها فرق دارد. همه فیل‌ها خاکستری هستند، اما او چهارخانه و رنگارنگ است و به هر کجا می‌رود، همه او را می‌شناسند. المر از این که با دیگران تفاوت دارد، چندان راضی نیست. برای همین خود را به رنگ خاکستری در می‌آورد تا شبیه دیگران شود. ولی حالا هیچ کس او را نمی‌شناسد.

داستان المر به کودکان می آموزد که اگرچه ممکن است با دیگران متفاوت باشند لیکن نه تنها وجود تفاوت ها مشکلی ندارد بلکه ارزشمند هم هستند.

کودکان فیل های خود را به صورت دلخواه رنگ آمیزی کردند، سپس نقاشی ها به شکل یک فیل بزرگ روی دیوار نصب شدند.

درباره نویسنده کتاب «المر»

دیوید مک کی از نویسندگان و تصویرگران برجسته ادبیات کودک انگلستان است که در سال ۲۰۰۶ نامزد دریافت جایزه هانس کریستین اندرسن شد. مک کی داستان «المر» را در سال ۱۹۶۸ منتشر کرد، سپس در سال ۱۹۸۹ آن را کمی تغییر داد و دوباره منتشر کرد و از آن پس چهل عنوان کتاب دیگر با هنرنمایی این شخصیت نوشت. کتاب «المر» به پنجاه زبان ترجمه شده است و از داستان‌های محبوب کودکان است. براساس این کتاب کارتون و اسباب بازی ساخته شده است.

المر فیلی است که با دیگر فیل‌ها فرق دارد. همه‌ فیل‌ها خاکستری هستند، اما او چهارخانه و رنگارنگ است و به هر جا می‌رود، همه او را می‌شناسند. المر فیل شوخ و بامزه‌ای است و همیشه باعث شادی و خنده دیگران می‌شود. اما المر از این‌که شبیه دیگران نیست، چندان راضی نیست و سعی می‌کند راهی بیابد که همانند دیگران شود. کودکان با خواندن این داستان و همراه شدن با این فیل شوخ‌طبع و دوست‌داشتنی به ارزش تفاوت‌ها پی می‌برند.

کتاب «الان نه برنارد» اثر دیگر این نویسنده و تصویرگر است که از آثار ماندگار ادبیات کودکان به شمار می‌رود. از دیگر آثار او که به فارسی ترجمه شده است «سه غول» و «شش مرد» را می‌توان نام برد.

آخرین نوشته های مهرآیین
مجله مهرآیین

کتاب “مهربان باش”

معرفی کتاب مهربان باش یک راهنمای انگیزه‌بخش که راه‌های مهربانی با دیگران را آموزش می‌دهد! کتاب مهربان باش اثری از پت زیتلو میلر،

معرفی کتاب

کتاب “من مهربانم”

معرفی کتاب من مهربانم «من مهربانم» نوشته ایزابل توماس یکی از کتاب‌های مجموعه مهارت‌های زندگی نشر فنی ایران برای کودکان

آموزش های ویژه والدین و کودکان

دوره فرزند متفکر (مخصوص والدین)

کوکدرباره آموزش تفکر تفکر ویژگی تمایز دهنده انسان از سایر موجودات است. ما با این خصوصیت وارد دنیا می شویم. با

شیر و یک سوال موشی
مجله مهرآیین

کتاب “شیر و یک سوال موشی”

معرفی کتاب «شیر و یک سوال موشی» داستان موش کوچک و کم‌رویی است که میان سرزمینی خشک و کم‌آب زندگی