مهدکودک مهرآیین

تلفن تماس: 03432150048

تبریک نوروز 1402 از طرف میکی ماوس

نوروز 1402

شرکت دیزنی با انتشار ویدیویی از “میکی ماوس” شخصیت کارتونی خلق شده در این شرکت رسانه ای، نوروز را به عنوان جشن ملی ایرانیان تبریک گفت و آیین های مربوط به چهارشنبه سوری، نوروز و سیزده بدر را در این ویدیو توضیح داد.

میکی ماوس

میکی ماوس (به انگلیسی: Mickey Mouse) یا میکی موس، شخصیت کارتونی و نامزد جایزه اسکار که توسط شرکت والت دیزنی تولید شده است. خلق این شخصیت کارتونی توسط والت دیزنی به همراه آب آیورکس در سال ۱٩٢٨ اتفاق افتاد. صداپیشگی میکی ماوس تا سالها توسط خود والت دیزنی انجام میشد.

میکی ماوس سال ۱۹۲۸ خلق شد و والت دیزنی تا سال ۱۹۴۶، صداپیشه او بود. پس از دیزنی به ترتیب جیم ماکدانلد و وین آلوین نقش صداپیشگی میکی ماوس را به عهده گرفتند.

این موش شبیه انسان Anthropomorphic بیشتر اوقات یک شرت سرخ می‌پوشد، کفش‌های زرد و دستکش‌های سفید دارد. این شخصیت یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های کارتونی جهان می‌باشد.

نخستین حضور میکی، یک حضور آزمایشی تنها در انیمیشن کوتاه هواپیمای دیوانه بود. پس از آن در سال ۱۹۲۸ میکی در یک فیلم کوتاه به نام کشتی بخار ویلی ظهور کرد که یکی از نخستین فیلم‌های صدادار بود. میکی‌ماوس در بیش از ۱۳۰ عنوان فیلم حضور داشته است از جمله کنسرت گروه (The Band Concert) در سال ۱۹۳۵، خیاط کوچولوی شجاع (Brave Little Tailor) در سال ۱۹۳۸، و فانتازیا در سال ۱۹۴۰. میکی‌ماوس در ابتدا در فیلم‌های کوتاه حضور یافت و سپس در فیلم‌های بلند و دراز دیده شد. ده‌ها فیلم میکی‌موس برای جایزه بهترین فیلم کوتاه انیمیشن (Academy Award for Best Animated Short Film) نامزد شدند و در سال ۱۹۴۲ فیلم Lend a Paw مفتخر به دریافت جایزه شد. در سال ۱۹۷۸ میکی اولین شخصیت کارتونی‌ای بود که توانست در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود برای خود یک ستاره بگیرد.

از سال ۱۹۳۰ به بعد میکی به صورت یک شخصیت کمیک استریپ نیز معرفی شد.

و الان میکی ماوس جشن باستانی نوروز را به کودکان دنیا معرفی کرد. ویدیو به دو صورت دوبله شده و زبان اصلی در ادامه گذاشته میشود.

ترجمه و صداگذاری: روشنک رشیدپور

روشنک رشیدپور

روشنک رشیدپور

دیدگاه‌ خود را بنویسید

آخرین نوشته های مهرآیین
آموزش های ویژه مربیان و کارکنان

رویکرد آموزشی STEAM

رویکرد آموزشی استیم استیم یک رویکرد نوین در آموزش می باشد که در آن آموزش کلیه دروس به صورت یک جا و یکپارچه

تازه های مهرآیین

چرا هفت سین؟

فلسفه وجود هفت سین یکی از مقدمات مهم و اصلی ایرانیان برای استقبال از سال جدید سفره هفت سین است

تازه های مهرآیین

جشن صدمین روز

صدمین روز صد روز را باهم گذراندیم، صد روز شادی، صد روز آموزش و صد روز توانمندتر شدن … صدمین

تازه های مهرآیین

جشن یلدا 1401

شب یلدا دیر زمانی است که مردمان ایرانی و بسیاری از جوامع دیگر، در آغاز فصل زمستان مراسمی‌ را برپا