مهدکودک مهرآیین

تلفن تماس: 03432150048

سال 1400-1401 چگونه گذشت؟

سال 1400-1401 چگونه گذشت؟

امسال چگونه گذشت؟

30امین سال تحصیلی مهدکودک مهرآیین هم به پایان رسید. امسال سالی متفاوت بود. انگار هر سال با ویژگی ها و چالش هایش متفاوت از سال پیش میشود. امسال کودکانی به مهدکودک آمدند که اغلب 2سال از آموزش دور بوده اند. برخی آموزش های مجازی را گذرانده بودند ولی برخی دیگر آموزش خاصی ندیده بودند. دست ها نسبتا ضعیف بود و نیاز به تقویت ماهیچه های ریز به شدت احساس میشد. این عزیزان در صحبت کردن و برقراری ارتباط افت چشمگیری کرده بودند و دلیل این موضوع محدودیت ارتباطات به دلیل بیماری کرونا بود. به طور کلی نیاز شدید آنها به آموزش عمیقا احساس میشد و این همت مربیان را مطلبید.
خوشبختانه وضعیت بیماری کرونا خیلی بهتر شد و تعطیلی زیادی را در طول سال تجربه نکردیم. البته ناگفته نماند که ماسک جزئی حیاتی برای کودکان شد. به گونه ای به آن عادت کرده بودند که انگار یکی از اجزای لباس روزانه شان شده بود. در این دوران تعاملاتشان با همکلاسی ها، بازی هایشان و آموزش ها گام به گام باعث هرچه توانمندتر شدن کودکان مان شد. هر روزه ورزش های صبحگاهی و کلاس های ایروبیک باعث تقویت ماهیچه های درشت و توانایی های حرکتیشان گردید. کلاس های هنر و حجم سازی به پرورش خلاقیتشان کمک کرد و ذهنشان را باز تر نمود؛ همچنین باعث تقویت ماهیچه های ریز و عملکرد دست های شان گردید. کلاس های زبان آموزی، علوم، ریاضی و… همگی توانمندی کودکان را هر چه بیشتر وسعت بخشیدند. در کلاس های فلسفه برای کودکان که مخصوص پیش دبستانی ها بود، درست صحبت کردن ، فکر کردن ،‌ پرسشگری و‌جستجوگری را آموختند. کودکانمان برای صحبت هایشان دلیل می آوردند و گاهی سعی در متقاعد کردن دیگران داشتند و گاها تلاش میکردند که نظرات مخالف را نیز بررسی کنند و تحمل شان را بالا ببرند.
این روزها که تماشایشان میکنیم با افتخار شاهدیم که میزان توانایی هایشان در پایان خرداد ماه با اوایل سال قابل مقایسه نیست. پروژه ها ذهن کودکان را بسیار فعال کرده اند و انجام کارهایی مرتبط در خانه، ارتباطی عمیق بین مهدکودک و خانه ایجاد کرده است. شاید بتوان گفت از تمامی این موارد مهمتر، ارتباط و تعامل کودکان باهم است که پس از گذشت تقریبا دو سال تنهایی، بخش مهمی از اوقاتشان را کنار هم سپری کرده اند.
آنها امسال فراوان بازی کردند، نزاع ، قهر و آشتی کردند، و برای آشتی دوستانشان میانجی گری کرده و از دل این تعاملات بسیار تا بسیار آموختند.
اینک که به آخرین روزهای این سال تحصیلی رسیده ایم بار دیگر به وجود تک تک کودکانمان میبالیم و با اطمینان بدرقه شان میکنیم تا به سلامت و با استراحتی کوتاه ، سال تحصیلی دیگری را آغاز کنند و مهربانتر، کوشاتر و توانمندتر از همیشه بدرخشند و در تمام عرصه های زندگی موفق و موید باشند.
به امید دیدار دوباره این عزیزان بهتر از جان
مهرآیین

آخرین نوشته های مهرآیین
آموزش های ویژه مربیان و کارکنان

رویکرد آموزشی STEAM

رویکرد آموزشی استیم استیم یک رویکرد نوین در آموزش می باشد که در آن آموزش کلیه دروس به صورت یک جا و یکپارچه

آموزش های ویژه والدین و کودکان

تبریک نوروز 1402 از طرف میکی ماوس

نوروز 1402 شرکت دیزنی با انتشار ویدیویی از “میکی ماوس” شخصیت کارتونی خلق شده در این شرکت رسانه ای، نوروز

تازه های مهرآیین

چرا هفت سین؟

فلسفه وجود هفت سین یکی از مقدمات مهم و اصلی ایرانیان برای استقبال از سال جدید سفره هفت سین است

تازه های مهرآیین

جشن صدمین روز

صدمین روز صد روز را باهم گذراندیم، صد روز شادی، صد روز آموزش و صد روز توانمندتر شدن … صدمین