مهدکودک مهرآیین

تلفن تماس: 03432150048

نکاتی کوتاه و پر اهمیت(احساس مالکیت، خواب و رشد کودکان)

نکاتی کوتاه و پر اهمیت(احساس مالکیت، خواب و رشد کودکان)

احساس مالکیت

کودکان پس از 4 سالگی مفهوم مالکیت را درک می کنند .
-قبل از آن معمولأ توانایی به اشتراک گذاشتن وسایلشان راندارند وممکن است اسباب بازی های همبازی هایشان را بدون اجازه بردارند هرگز به اونگویید که این کار دزدی است.
-هرگز آنها را مجبور به اشتراک گذاشتن اسباب بازی هایش با دیگر کودکان نکنید بلکه تشویق شان کنید وابتدا میل وخواسته را درآنها بوجود آورید.
-از همان کودکی سعی در آموزش مفهوم مالکیت به او داشته باشید مثل اینکه باید برای برداشتن وسایل دیگران اجازه بگیرد.
-گاهی اجازه دهید ازمغازه چیزی بردارد وپول آن را پرداخت کند گاهی در بازی بطور واقعی چیزی از او قرض بگیرید وبعدا سالم ومرتب به او بازگردانید وبگویید که امانت گرفته شده باید به درستی برگردانده شود.

ارتباط خواب و رشد کودکان

کم خوابی ممکن است سیستم ایمنی بدن را تضعیف کند و بدن را بیشتر در معرض عفونتها وبیماری ها قرار دهد وتعادل هورمون های بدن بخصوص هورمون های حیاتی برای رشد را از بین ببرد. امروزه بسیاری از کودکان همراه والدین تا پاسی از شب بیدار هستند،در حالی که بیشترین میزان هورمون رشد پس از به خواب رفتن و در دو ساعت اول خواب عمیق شب ترشح میشود،بنابراین بهتر است کودکان شب ها تا دیر وقت بیدار نمانند و اگر میتوانند هنگام بعد ازظهر، خوابی هر چند کوتاه مدت داشته باشند.
بالاترین میزان ترشح هورمون های رشد در بدن کودک در ساعت 10 شب، 12 شب ، 2 بامداد است و فقط دراز کشیدن در رخت خواب و بیدار ماندن در ساعت 10 کافی نیست بلکه کودک باید کاملا خواب باشد تا ترشح هورمون رشد در این ساعت به خوبی انجام شود.

خواب کودکان

والدین گرامی :

میزان مشکلات رفتاری فرزندان یک خانواده با میزان ارتباط کلامی اعضای خانواده ،در ارتباط است.
به عبارت دیگر هرچه گفت وگو ها درخانواده کمتر باشد میزان مشکلات بیشتر خواهد شد .
بنابراین تلاش کنید تا در محیط خانه فقط هنگام دلخوریها وفقط دربارۀ مشکلات با یکدیگر حرف نزنید بلکه دربارۀ هرموضوعی حتی موضوعات کم اهمیت هم خوب است که باهم صحبت کنید.

روشنک رشیدپور

روشنک رشیدپور

دیدگاه‌ خود را بنویسید

آخرین نوشته های مهرآیین
مجله مهرآیین

فواید بوسیدن ونوازش کودکان

فواید بوسیدن ونوازش کودکان همۀ پدر ومادرها عاشق فرزندانشان هستند آنها در صحبت کردن ونوازش کودکانشان کوتاهی نمی کنند اما