مهدکودک مهرآیین

تلفن تماس: 03432150048

پایان سال تحصیلی 1399-1400

پایان سال تحصیلی 1399-1400

به نام خدا
یک سال تحصیلی دیگر به تجربیاتمان اضافه شد، سالی متفاوت از هر سال.
خدا را سپاس می گوییم پس از سی و اندی سال کار و تلاش برای کودکان، امسال نیز چه بسیار که نیاموختیم.
خوب می دانستیم که اگر می خواهیم در امر آموزش و مراقبت از کودک خردسال موفق باشیم باید ارتباط و این بده و بستان اجتماعی همواره برقرار باشد، چه با کودک و چه با بزرگسال اعم از والد، مربی، همکار و … .
اما از بهار سال گذشته رفته رفته به اهمیت این ارتباط موثر به شکلی متفاوت پی بردیم و کودکان مانند همیشه الهام بخش تلاشهایمان شدند.
در خلال کار، گاه چند کلمه محبت آمیز، یک ” خاله دوستت دارم ” و پیام هایی از این قبیل روز و شبمان را زیباتر کرد، با خود می اندیشیدیم به راستی بدون کودکان و حس زیبایی که به ما می دهند چقدر زندگیمان غم انگیز و بی رنگ می شود.
در یک و نیم سال گذشته و مخصوصاً از ابتدای این سال تحصیلی هر روز اندیشیدیم چگونه کودکی که به ارتباط حضوری نیازمند است را به گونه ای با خود همراه کنیم؟
هر بار که به قرنطینه رفتیم دوران سختی را گذراندیم زیرا صدای روح بخش شادی ها و بازیهای کودکانه شان که روزها در گوشمان می پیچید و وجودمان را تغذیه می کرد را، از دست می دادیم و هر روز انتظار می کشیدیم که کِی وجود گرم کودکان را در کنار خود دوباره احساس خواهیم کرد؟
به راستی انتظار چقدر سخت است، خصوصاً اینکه ندانی چند روز، چند هفته و چند ماه دیگر ادامه خواهد داشت. و زندگی به حالت عادی بر می گردد. به گمانم این انتظار را تک تک شما نیز تجربه کرده اید و به خوبی احساس ما را درک می کنید.
باری به هر جهت، از همان ابتدا با خود عهد بستیم که چه حضوری و چه غیر حضوری دستان کودکانمان را رها نمی کنیم، والدین عزیز را تنها نمی گذاریم و به عهد خود وفا کردیم.
اکنون که روزهای پایانی سال تحصیلی 1400-1399 را می گذرانیم دستی بر شانه ی خود می زنیم و با خود زمزمه می کنیم که ای دوست، ای جان، چه خوب که همراه شدی، چه خوب که  فرصت این تجربیات ارزشمند نیز نصیبت شد، چه خوب که جامعه ی یادگیرنده ی مهرآیین از این بوته ی آزمایش نیز سربلند بیرون آمد.
از همگی شما عزیزان که در طی یکسال گذشته با ما همراه بوده اید سپاسگزاریم.
شما که گاه والد بودید، گاه مربی و معلم، گاه دوست، گاه همفکر و هم نظر، گاه مشاور بودید و گاه راهنما، گاه مستاصل و گاه امیدوار و شما نیز بی آنکه بدانید چه بسیار که نیاموختید.
رفته رفته ما و شما با هم یک تیم شدیم و تلاشمان را در جهت رشد همه جانبه ی کودکان به هر شکلی که از دستمان برآمد انجام دادیم و امروز که به پایان این سال تحصیلی رسیده ایم تجربیاتی بسیار ارزشمند را در کوله بار خود اندوخته ایم. به شما والدین محترم نیز دست مریزاد می گوئیم و برایتان بهترینها را که همانا سربلندی و سرافرازی فرزندان دلبندتان می باشد را آرزو داریم.
خداوند یار و یاور همگی تان باشد.
روز و شبتان خوش و
به امید دیدار⚘

مهرآئین

روشنک رشیدپور

روشنک رشیدپور

دیدگاه‌ خود را بنویسید