مهدکودک مهرآیین

تلفن تماس: 03432150048

چگونه به کودکان آداب معاشرت بیاموزیم؟

چگونه به کودکان آداب معاشرت بیاموزیم؟

آداب معاشرت در کودکان

آداب معاشرت، نه‌تنها جزء لاینفک زندگی ما هستند، بلکه هر پدر و مادری هم آرزو دارد بچه مبادی آدابی داشته باشد، ولی چه طور می شود این ریزه‌کاری‌ها را به آن‌ها آموخت؟ اولین نکته برای آموختن آداب معاشرت به کودکان این است که شما به‌عنوان پدر یا مادر بپذیرید که این اتفاقی یک‌ شبه نیست و به‌تدریج باید در فرزند شما اتفاق بیفتد. بچه‌ها، به‌خصوص اگر کمتر از چهار سال داشته باشند، نمی‌توانند یکباره، همه آداب را به‌جا بیاورند و شما، با گفتن پی در پی «الان باید چی بگی؟» یا «کلمه جادویی‌مون چی بود» و…، بیش‌تر او را گیج و سردرگم می‌کنید.
والدین توضیح می‌دهند و کودکان فراموش می‌کنند. این مساله، غیرقابل اجتناب است.بهتر است به‌جای اینکه وقتتان را با صحبت‌های بی‌پایان در زمینه اهمیت رعایت آداب معاشرت با فرزندتان تلف کنید، کمی به بازی بپردازید. بازی، بهترین روش برای آموختن روابط اجتماعی است که باعث می‌شود کودک موقعیت را از نزدیک لمس کند. در این بازی‌ها، گاهی شما میهمان شوید و گاهی او. در مورد هر آن‌چه او باید رعایت کند، برایش نقشی را که به‌عنوان میهمان و میزبان دارید بازی کنید و قبل از رفتن به میهمانی، این بازی‌ها را برایش مرور کنید تا آنچه را آموخته، به خاطر بیاورد.

نوع دیگر نگاهی که به حضور بچه ها در مهمانی ها می توان داشت، هدایت جمع های کودکانه است. به این نحو که برای کنار هم بودن آن ها نیز برنامه محتوایی داشته باشیم که بیش از هر شیوه دیگری بر تربیت آن ها موثر خواهد بود. بازی های هدفمند، قصه های جهت دار و … .

به هر حال ذهن و فکر کودک را در فضای مهمانی به حال خود رها نکنیم.

 

محبوبه ایرانمنش

 

آخرین نوشته های مهرآیین
آموزش های ویژه والدین و کودکان

فعالیت های حل مسئله

تعریف تفکر انتقادی: تفکر انتقادی توانایی تفکر واضح و منطقی و درک ارتباط بین ایده‌ها است که از زمان فیلسوفان

آموزش های ویژه والدین و کودکان

راهنمای کامل تربیت کودک(بخش اول)

راهنمای کامل تربیت کودک بخش اول “تربیت کامل کودک” چیست؟ تربیت کامل یعنی تربیت با برنامه. انجام این کار بر: