مهدکودک مهرآیین

تلفن تماس: 03432150048

نمایشگاه حمایت از صنایع کوچک

نمایشگاه حمایت از صنایع کوچک

روز ملی حمایت از صنایع کوچک

21مرداد

روز حمایت از صنایع کوچک، در معنای گسترده این روز مربوط به صنعتها و کسب و کارهای خرد است اما اینکه چگونه میتوان از این برای یادگیری و رشد کودکان استفاده کرد جای فکر دارد.

زمانی که اسم صنایع و حمایت از کسب و کارهای کوچک به گوش میرسد قطعا یاد شرایط اقتصادی، سرمایه، مدیریت مالی و… می‌افتیم و این موضوعات میتواند جرقه ای برای آموزش ویادگیری این مسائل برای کودکان باشند .

 

پس تصمیم بر این شد در این روز نمایشگاهی داشته باشیم از دستسازه هایی که به دست خود کوکان و با ابزار های متفاوت ساخته شده و حتی در نظر داشتیم بازاری از این دستسازه ها داشته باشیم و کودکان به خرید و فروش کاردستی های خود(با پول‌های کاغذی پرینت شده) بپردازند تا با ارزش وسایلی که به دست خود یا دوستان و همکلاسی‌هایشان ساخته  شده آشنا شوند و حتی شکل خرید و فروش و مدیریت مالی را تجربه کنند اما به دلیل شرایط سنی نمیتوانستند به راحتی از دستسازه های خود دل بکنند پس اجباری در این قضیه وارد نشد.

از اول مرداد ماه و چند هفته قبل از شروع نمایشگاه، مربیان در کلاس ها برای کودکان درمورد این نوع حمایت از دستسازه ها و کسب و کار ها توضیحاتی دادند. و در این چند هفته کار را با علاقه باهم پیش بردند تا برای نمایشگاه آماده شوند. در اصل روند آماده سازی کارها بسیار برای کودکان، هدفمند و آموزنده بود و موضوعات متفاوتی را در ناخودآگاه کودک ثبت کرد. بقول یکی از کارآفرینان مشهور آمریکایی :

“کلید تحقق یک رویا این است که بر موفقیت ها تمرکز نکنید، بلکه بر اهمیت و روند کارها تمرکز کنید، آنوقت میبیند گام های کوچک و پیروزی های کوچک در مسیر شما معنای بیشتری پیدا می‌کنند.”

 

این حرکت حتی باعث تحولی درونی در کودکانی که زیاد اهل معاشرت و گفتگو نیستند و حتی اضطراب اجتماعی خفیفی دارند میشود و با دیدن دستسازه‌هایشان در این نمایشگاه اعتمادبنفس بیشتری پیدا کرده و زمانی که دیگران به تحسین  دستسازه‌های آنها میپردازند، احساس پذیرش کرده و ترغیب به هم‌صحبتی با دیگران می‌شوند.

و باید گفت این نمایشگاه در درون خود تاثیرات بسزایی در رشد کودکان اعم از  پرورش خلاقیت، بالا بردن اعتماد به نفس و افزایش توانایی صحبت کردن در مورد آثار خود و پرزنت کردن دستسازه‌هایشان داشته است.

 

کودکان در این نمایشگاه یاد گرفتند برای کوچکترین دستسازه خود ودوستانشان ارزش قائل شوند و در نهایت توانستند حمایت کردن از تولیدات و صنایع‌دستی خود و دوستان را تجربه کنند.

ایده پردازی و متن: پریسا رفسنجانی

تنظیم: روشنک رشیدپور

تصویر روشنک رشیدپور

روشنک رشیدپور

دیدگاه‌ خود را بنویسید

آخرین نوشته های مهرآیین
مجله مهرآیین

حس شفقت و همدردی در کودکان

شفقت و همدردی در دنیایی که سرشار از ناهنجاری ها و حتی ظلم و ستم است، چگونه کودکی پرورش دهیم

تازه های مهرآیین

نمایشگاه هنر و خلاقیت 1403-1402

نمایشگاه هنر و خلاقیت فعالیت های هنر و خلاقیت جزو لاینفک فعالیت های مهدکودک مهرآیین است. کارهای هنری راهی برای