مهدکودک مهرآیین

تلفن تماس: 03432150048

کتاب “دریا قرمز نیست”

کتاب “دریا قرمز نیست”

نویسنده و تصویرگر: مایکل هال

مترجم: آناهیتا حضرتی

ناشر: پرتقال

گروه سنی: الف

____________

کتاب «دریا قرمز نیست»، داستان یک مدادشمعی است با برچسب قرمز. بنابراین سایر مدادشمعی‌ها هم او را یک مدادشمعی قرمز می‌دانند. در حالی‌که او واقعا آبی است و برای همین هر چیز قرمزی را آبی می‌کشد.

معلم، مادر، پدربزرگ و مادربزرگ، قیچی، چسب، مداد و همه سعی می‌کنند به او کمک کنند تا مثل یک مدادشمعی قرمز عمل کند. اما موفق نمی‌شوند. مدادشمعی قرمز بسیار ناراحت و ناامید است. همه مدادشمعی‌ها فکر می‌کنند یک جای کار اشکال دارد.

کتاب «دریا قرمز نیست» یادآور این است که در خودمان و دیگران به ویژه در کودکان به دنبال ویژگی‌هایی باشیم که به ما و آن‌ها تعلق دارند. نه آنچه در ما وجود ندارد. توجه به این امر سبب می‌شود اعتماد به نفس افراد افزایش یابد. و با اشتیاق و امید برای آفرینش کارهایی منحصر به فرد سعی کنند. این کتاب تلاشی ارزشمند است برای تاکید بر پذیرش خود یا همان خودباوری و اعتماد به نفس. به طور خلاصه می‌توان گفت آنچه در احساس رضایتمندی افراد از خودشان و همچنین در روابط‌شان با دیگران بسیار مهم است خودآگاهی است. عدم وجود خودآگاهی در ارتباط با خود و دیگران موجب صدمه زدن به هر دو طرف خواهد شد. این کتاب خواننده را تشویق می‌کند که با خود صادق باشد.

https://mehraeen.org/book-introduction/

انتشارات پرتقال

تصویر روشنک رشیدپور

روشنک رشیدپور

دیدگاه‌ خود را بنویسید

آخرین نوشته های مهرآیین
مجله مهرآیین

کتاب “مهربان باش”

معرفی کتاب مهربان باش یک راهنمای انگیزه‌بخش که راه‌های مهربانی با دیگران را آموزش می‌دهد! کتاب مهربان باش اثری از پت زیتلو میلر،

معرفی کتاب

کتاب “من مهربانم”

معرفی کتاب من مهربانم «من مهربانم» نوشته ایزابل توماس یکی از کتاب‌های مجموعه مهارت‌های زندگی نشر فنی ایران برای کودکان

شیر و یک سوال موشی
مجله مهرآیین

کتاب “شیر و یک سوال موشی”

معرفی کتاب «شیر و یک سوال موشی» داستان موش کوچک و کم‌رویی است که میان سرزمینی خشک و کم‌آب زندگی