مهدکودک مهرآیین

تلفن تماس: 03432150048

اوتیسم چیست؟

اوتیسم چیست؟

آگاهی سازی در مورد اوتیسم

ماه آوریل به عنوان ماه آگاهی رسانی در مورد اختلال اوتیسم شناخته شده است.  هر سال ماه آوریل، طرفداران اوتیسم به گسترش دانش در مورد آن و ایجاد جهانی که در آن افراد اوتیسم می‌توانند به تمام توانایی‌های خود برسند، می‌پردازند.

درک اوتیسم

       اوتیسم یا ASD به اشکال مختلف وجود دارد. اوتیسم یک اختلال است که به طیف گسترده ای از شرایط اشاره دارد و در آن فرد مبتلا، چالش‌های مرتبط با مهارت‌های اجتماعی، رفتارهای تکراری، گفتار و ارتباطات غیرکلامی را تجربه می‌کند. از آنجا که این اختلال به طور متفاوت و در درجات مختلف شدت بر افراد تأثیر می‌گذارد، از آن به عنوان یک اختلال طیفی یاد می‌شود. افراد مبتلا به اوتیسم می‌توانند دارای مشکلات حسی، اختلالات دستگاه گوارش، تشنج یا اختلالات خواب باشند. همچنین اوتیسم می‌تواند با مسائل مربوط به سلامت روان مانند اضطراب و افسردگی همراه باشد. در حالی که برخی از افراد مبتلا به اوتیسم بسیار عملکردی و مستقل هستند برخی دیگر نیاز به پشتیبانی و مراقبت دارند. اگر ویژگی‌های اوتیسم از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد، ممکن است تعجب کنید که چگونه پزشکان می‌توانند آن را تشخیص دهند. اوتیسم به طور معمول در 3 سال اول زندگی کودک توسط متخصص اطفال از طریق ارزیابی رفتار و نقاط عطف رشد تشخیص داده می‌شود. برخی از تاخیرهای تکاملی مرتبط با اوتیسم در کودکان 18 ماهه شایع است.

        دانشمندان دقیقاً مطمئن نیستند که عامل ایجاد اوتیسم چیست، اما آن‌ها می‌دانند که این اختلال درنتیجه ترکیبی از عوامل ژنتیکی و محیطی به وجود می‌آید. بررسی‌های بیشتر برای کمک به محققان در کشف دلایل دقیق آن بسیار مهم است. از آنجا که هیچ درمان قطعی وجود ندارد، پزشکان به دنبال روش‌های مختلفی برای کمک به درمان اوتیسم هستند.

در ادامه کلیپی در این مورد میبینید که مفهوم اوتیسم را برای شما روشنتر میکند.

ترجمه و صداگذاری: روشنک رشیدپور

آخرین نوشته های مهرآیین
تازه های مهرآیین

روز روانشناس مبارک

9 اردیبهشت روز روانشناس چه کسانی باید به مشاور مراجعه کنند هرگاه صحبت از سلامت جسم می‌شود حاضریم تمام دارایی

آموزش های ویژه والدین و کودکان

نحوه صحبت بزرگسالان با کودکان

نحوه صحبت کردن با کودکان در صحبت کردن با کودک از عبارات کوتاه و دقیق استفاده کنیم معمولاً وقتی چند

آموزش های ویژه والدین و کودکان

حرف نامناسب زدن یا فحش دادن کودکان

روانشناسی کودک سرکار خانم دکتر شیرین علوی، روانشناس مرکز مهرآیین، جهت آگاه سازی هرچه بیشتر شما والدین در رشته کلیپ

آموزش های ویژه والدین و کودکان

صحبتی با پدران

صحبت های خانم دکتر شیرین علوی با پدران نقش پدران در زندگی کودکان چیست؟ با دیدن این کلیپ متوجه نقش