مهدکودک مهرآیین

تلفن تماس: 03432150048

گردش موزه “دیرینه شناسی”

گردش موزه “دیرینه شناسی”

موزه دیرینه شناسی کرمان

مجموعه‌ای کم‌نظیر که اولین موزه در جهان برپایه موجوداتی که قسمت‌های نرم جسم‌شان به فسیل تبدیل شده خوانده می شود و قدمت برخی از فسیل‌های آن به یک میلیارد سال پیش نسبت داده شده است.

این موزه دیدنی در نتیجه همکاری یک دیرینه‌شناس با شهرداری کرمان و میراث فرهنگی در محل پارک مطهری واقع در نزدیکی میدان آزادی در تقاطع خیابان های استقلال، قدس و مصطفی خمینی(ره) بهره برداری شد.

محسن تجربه‌کار بیان کرد: موزه دیرینه شناسی کرمان شامل سه بخش است که بخش نخست آن شامل تالار موجودات دریایی، تالار گیاهان و تالار عجایب کرمان را شامل می‌شود.

وی گفت: در تالار موجودات دریایی با موجوداتی آشنا می‌شوید که پیشینه بسیار کهن استان کرمان را به نمایش می‌گذارند؛ در این قسمت صدف‌های دریایی مربوط به خلیج فارس، صدف‌های دریایی کرمان و مرجان‌های کرمان از ۵۰۰ میلیون سال به این طرف قابل دیدن است.

مجموعه دار دیرین شناسی کرمان تصریح کرد: قدیمترین مورد موزه به نام استراماتولیت(سنگ‌های رسوبی لایه‌لایه و به حالت پشته‌ای و ستونی که بر اثر گسترش لایه‌ای بر روی لایه‌ای دیگر از سیانوباکتر که میکروبی تک‌سلولی فتوسنتزی است، تشکیل شده‌است) با قدمت حدود یک میلیارد سال پیش، در بخش عجایب کرمان در موزه دیرینه شناسی قابل دیدن است.

وی بیان کرد: در تالار گیاهان نیز سنگواره‌های گیاهان مربوط به ۲۰۰ میلیون سال پیش، از محدوده شهرستان بم تا بعد از شهرستان کوهبنان را شامل می‌شود. در گذشته های دور در محدوده بم تا کوهبنان جنگل بوده و بیش از ۴۰۰ نوع گیاه در این موزه قابل دیدن است.

گردش کودکان مهرآیین

یکی از جاهایی که بچه ها خیلی دوست داشتن و یک گردش به یاد ماندنی برایشان شد، موزه دیرینه شناسی بود. در این موزه متوجه شدن که شهر کرمان در گذشته دریا بوده و فسیل ماهی ها و مرجان ها را مشاهده کردند و بسیار از این موضوع هیجان زده شدند. در کلیپ پایین میتوانید قسمت هایی از این گردش را ببینید.

 

روشنک رشیدپور

روشنک رشیدپور

دیدگاه‌ خود را بنویسید

آخرین نوشته های مهرآیین
تازه های مهرآیین

یک روز عادی در مهدکودک مهرآیین 1

فعالیت های کلاسی وقتی میگیم “یک روز عادی” شاید به نظرتون بیاد که خبر خاصی اینجا نیست. ولی همین روزهای

تازه های مهرآیین

توضیح مفهوم “مرگ” به کودکان

چگونه آموزشگران کودک میتواند مفهوم “مرگ ” را برای کودکان توضیح دهند؟ در سالهای اولیه کودکی همیشه سواالتی در مورد