مهدکودک مهرآیین

تلفن تماس: 03432150048

توضیحاتی در مورد “فلسفه برای کودکان”

توضیحاتی در مورد “فلسفه برای کودکان”

فلسفه برای کودکان

فلسفه برای کودک برنامه ایست که به پرورش قدرت استدلال و قضاوت کودکان می پردازد ، یک روش نوین است که در بیش از ۱۵۰ کشور دنبال می‌شود. کلاس‌ها با رویکرد گفت‌وگومحور اکتشافی و مشارکتی برگزار می‌شود و از داستان، انیمیشن ، بازی، فعالیت و تمرین و… برای این منظور بهره گرفته می شود.

چند راهکار ساده برای پرورش تفکر در کودکان

بچه ها نگاه کردن به تلویزیون را دوست دارند ، به عادت تلویزیون نگاه کردن کودکان اندکی تفکر را اضافه کنیم.
کودکان خود را به برنامه‌ریزی‌های از قبل تهیه شده برای مشاهده تلویزیون و تفکر و بحث درباره ارزش برنامه‌های آن تشویق کنید به کودکان کمک کنید تا به یک مشاهده گر منتقد و اندیشمند تبدیل شوند.
اطلاعاتی که از طریق تلویزیون داده می‌شود ، به صورت تصویرهای ذهنی زودگذر و جداگانه در ذهن وارد می شوند اگر شما کمک کنید که بین این تصویر های مجزا ارتباط برقرار شود و شبکه‌هایی از ایده ها خلق کنید به درک معانی به او کمک کرده اید.
برنامه های تلویزیون به عنوان محرک حس کنجکاوی می توانند استفاده شوند، به شرطی که در زمان خاموش کردن دستگاه تلویزیون ، تفکر انسان روشن شود.

ایجاد حس توانستن در کودکان؛

از کودک بخواهید نسبت به مواردی مثل کارهای خانه و مدرسه بچه های کوچک تر یا برنامه ریزی احساس مسئولیت کند گزینه‌هایی را به او بدهید و به انتخاب کودک احترام بگذارید. کودک را به دوست داشتن خود افتخار کردن به خود و توانایی های خود تشویق کنید.
گفته مونته سوری را به یاد داشته باشید: هرگز کاری را که خود کودک می تواند به تنهایی انجام دهد برای او انجام ندهید بلکه فقط در زمان نیاز به او کمک کنید.

کمک به افزایش دقت و توجه در کودک؛

با یک سری پرسش ساده کمک کنید که کودک درک مفهومی واضح‌تری از اطراف به دست بیاورد.
دیگه چه می بینی؟
این همه آن چیزی است که وجود دارد ؟
چه ویژگی ها یا سرنخ‌های دیگری وجود دارد؟
کودکان معمولاً روی ویژگی‌های بارز یک توجه می‌کنند.
مثلاً موقع دیدن یک خانه مجلل ممکنه چیز زیادی مشاهده نکند و فقط اشیا خیلی واضح را ببینند بزرگسال می‌تواند از طریق کمک به کودک در زمینه تمرکز روی اشیا جالبی که در خانه هست، داستان مربوط به افرادی که در این خانه زندگی می‌کند، شواهد حوادث مهم ، توجه به پیشینه تاریخی اشیا، این دیدار را به یک تجربه فراگیر تبدیل کند.
سوالاتی اینچنینی کمک کننده است؛ چرا خانه در این مکان خاص قرار گرفته است ؟در طی زمان چه تغییراتی در این خانه صورت گرفته است؟ از ظاهر اتاق ها چه مسائلی را در رابطه با زندگی اجتماعی ساکنان برداشت می کنید؟

 

آخرین نوشته های مهرآیین
آموزش های ویژه مربیان و کارکنان

کارگاه تفکر انتقادی(مخصوص مربیان)

کارگاه تفکر انتقادی مهدکودک مهرآیین فقط یک محیط آموزشی برای کودکان نیست بلکه جامعه ای یادگیرنده برای کودکان، مربیان و

آموزش های ویژه والدین و کودکان

دوره فرزند متفکر (مخصوص والدین)

کوکدرباره آموزش تفکر تفکر ویژگی تمایز دهنده انسان از سایر موجودات است. ما با این خصوصیت وارد دنیا می شویم. با