مهدکودک مهرآیین

تلفن تماس: 03432150048

خشونت چیست؟

خشونت چیست؟

خشونت چیست؟

خشونت زمانی است که احساس خوبی ندارید. میتواند آسیب زا باشد اما نه الزاما یک نوع آسیب جسمی و باعث میشود که شما از گفتن آن واهمه داشته باشید. ممکن است باعث ایجاد احساساتی در شما مثل حس ناراحتی، عصبانیت، گیجی، ترس یا نگرانی شود. اکثر افراد نمیدانند که چه اتفاقی دارد برایشان می افتد اما برخی هم میدانند ولی نمیتوانند برای این موضوع راه حلی پیدا کنند. شما ممکن است سعی کنید که این موضوع را نادیده بگیرید یا اینکه آن را بپذیرید. اینگونه، موضوعات سخت را عادی جلوه میدهید.

آسیب رساندن یا خشونت چه جسمانی چه روانی اشتباه است. این مورد نوعی اعمال قدرت و کنترل کردن است و همیشه فقط به خاطر مصرف الکل یا دارو اتفاق نمی افتد. ممکن است برخی افراد ظالم باشند یا مشکلات روانی زمینه ای داشته باشند. اما همیشه قوانینی وجود دارند که از شما محافظت میکنند و باید بدانید که کمک خواستن از دیگران هیچ اشکال ندارد.

بعضی اوقات این سخت است که بدانید به چه کسی میتوان اعتماد کرد. ممکن است نادیده گرفته شوید یا دیگران شما را جدی نگیرند. این بسیار اهمیت دارد که از کمک خواستن ناامید نشوید. شما باید شجاع باشید. ممکن است لازم باشد راه های متفاوتی را امتحان کنید تا راه و فرد مورد اعتماد را پیدا کنید.

لطفا کلیپ زیر را مشاهده کرده و اگر مناسب میدانید به کودکان نیز نشان دهید و سپس در مورد آن با هم گفتگو کنید.

ترجمه و صداگذاری: روشنک رشیدپور

روشنک رشیدپور

روشنک رشیدپور

دیدگاه‌ خود را بنویسید

آخرین نوشته های مهرآیین
آموزش های ویژه والدین و کودکان

نکاتی برای غلبه بر اضطراب جدایی

 نکاتی برای غلبه بر اضطراب جدایی در روز اول پیش دبستانی(مهدکودک) ورود به یک محیط جدید می تواند برای کودکان

فناوری و رسانه
مجله مهرآیین

رسانه و فناوری برای کودکان خردسال

5 نکته برای استفاده بهتر از رسانه ها و فناوری برای کودکان خردسال: اختلال در برنامه های کودکان در طول