مهدکودک مهرآیین

تلفن تماس: 03432150048

رویکرد مهدکودک مهرآیین در سال های اولیه کودکی

رویکرد مهدکودک مهرآیین در سال های اولیه کودکی

رویکرد مهدکودک مهرآیین در سال های اولیه کودکی

رقابت یا عدم رقابت؟

مجموعه مهرآیین تلاش دارد تا کودکانی شاد و موفق پرورش دهد. کودکانی که از تمام وقت خود نهایت استفاده را ببرند و این سال های اولیه کودکی را که مهمترین سال های زندگی هر فردی است به بهترین شکل رقم بزنند. بسیاری از توانایی های ذهنی و هوشی کودکان تنها در سال های ابتدایی رشد آن ها فرصت بروز و قدرت گرفتن دارند.

در نتیجه اهمیت به این سال های ابتدایی نوع مطمئنی سرمایه گذاری برای آینده کودک و جامعه میباشد.

در مجموعه مهرآیین مربی گام به گام با کودکان پیش می رود و همراه آن ها می آموزد. مربی همراه و تسهیلگر روند یادگیری کودک است. او خود را دانای کل نمیداند و هیچ چیز را بدون آزمایش و مشورت با کودکان به آن ها دیکته نمی کند.

یکی از مهمترین موضوعات در آموزش مهرآیین، مراحل ارزیابی کودکان است. هر کودک جداگانه مورد ارزیابی قرار گرفته و به هر کودک بر اساس نیازهایی که دارد پرداخته می شود.

کودکان در قیاس باهم قرار نمیگیرند بلکه هرکدام بر اساس توانمندی هایشان مسیر رشد خود را طی میکنند و رقابتی بین آن ها وجود ندارد، بلکه تماما دوستی و همراهی است.

خانم توران میرهادی در این مورد می فرمایند: “هر انسانی با انسان دیگر فرق دارد. یعنی هر انسانی موجودی واحد است. شباهت هایی ممکن است وجود داشته باشد ولی یکی نیست، حتی دوقلوها. این فوق العاده است که شما حدود هشت میلیارد آدم روی زمین دارید و هیچ یک با دیگری یکی نیستند و هرکدام برای خودشان موجودی مستقل اند.

اما وقتی رقابت میگذارید، دارید چه چیزی را با چه چیزی رقابت میدهید؟ این دو باهم متفاوت اند. قرار نیست بچه ها از هم جلو بزنند، بلکه قرار است باهم کار کنند، همکاری کنند، هم فکری کنند و سطح توانایی همدیگر را بالا ببرند.”

تهیه و تنظیم: روشنک رشیدپور

 

 

آخرین نوشته های مهرآیین
تازه های مهرآیین

روز معلم مبارک

نظرات خانم توران میرهادی در مورد خصوصیات یک معلم – معلم خوب چه صفاتی باید داشته باشد؟ چند وقت پیش

حس دوست داشته شدن در کودکان
آموزش های ویژه والدین و کودکان

حس دوست داشته شدن در کودکان

چگونه به کودکان حس دوست داشته شدن بدهیم؟ کودکان ما مشتاق برقراری ارتباط با ما هستند. تحقیقات نشان داده اند

آموزش های ویژه والدین و کودکان

فعالیت های حل مسئله

تعریف تفکر انتقادی: تفکر انتقادی توانایی تفکر واضح و منطقی و درک ارتباط بین ایده‌ها است که از زمان فیلسوفان