مهدکودک مهرآیین

تلفن تماس: 03432150048

چند نکته برای داشتن ارتباط موثر با کودکان

چند نکته برای داشتن ارتباط موثر با کودکان

پر پرواز کودکتان رانچینید.

کودکان مستقل

مأموریت فرزند نوپای شما در زندگی این است که به موجودی مستقل تبدیل شود پس زمانی که از لحاظ رشدی به مرحله ای رسید که توانست اسباب بازی هایش را سرجای خود قرار دهد ، بشقابش را از روی میز غذا بردارد وببرد،خودش لباس بپوشد و… بگذارید این کارها را خودش انجام دهد سپردن مسئولیت به بچه ها برای عزت نفسشان لازم است.

سعی نکنید همه چیز را درست کنید

فرصت یافتن راه حل به صورت انفرادی به فرزندانتان بدهید زمانی که ناکامی کوچک کودکتان را به عشق تصدیق می کنید بدون اینکه بلافاصله وارد عمل بشوید تا نجاتش بدهید به او سرسخت بودن واتکای به خود را می آموزید .

به خاطر داشته باشید که تربیت معادل با تنبیه نیست

اعمال محدودیت وقوانین در حقیقت به معنای آموزش کودک دربارۀ نحوۀ رفتار در دنیا وکمک به اوست تا انسانی شایسته وبا ملاحظه باشد وبه خود کنترلی دست پیدا کند .

هرروز باهم کتاب بخوانید

این کار را از وقتی که هنوز نوزاد است آغاز کنید بچه های کوچک عاشق گوش دادن به صدای والدین خود هستند وقتی اورا در آغوش گرفته اید خواندن کتاب برای وی تجربه ی پیوند دهنده ای را شکل می دهد و او را برای یک عمر کتاب خواندن تربیت می کنید .

هرروز زمانی مخصوص برای او داشته باشید

به کودکتان اجازه دهید هرروز فعالیتی را انتخاب کند تا به مدت 10 تا 15 دقیقه در کنار هم آن را انجام دهید .راه بهتری برای اینکه عشق خود را به اونشان دهید وجود ندارد.

وقت گذراندن با پدر را ترغیب کنید .

یکی از عالی ترین منابع برای بالا بردن کیفیت زندگی کودکان که شاید تا به حال بهرۀ کمی از آن برده ایم اوقاتی است که بچه ها باید با پدرشان بگذرانند .بچه هایی که پدرشان با آنها وقت می گذرانند در مدرسه عملکرد بهتری دارند .با موفقیت بیشتری مسائل خود را حل می کنند وبطور کلی با مسائلی که در طول زندگی با آنها مواجه خواهند بود بهتر روبه رو می شوند.

اوقات شیرین با فرزندتان خلق کنید

کودکان احتمالا چیزهایی که به آنها می گویید را فراموش می کنند اما سنتهای تکرار شوندۀ خانوادگی را به خاطر خواهند داشت کارهایی مثل اینکه چگونه برای خواب آماده می شدید یا چطور شبها دسته جمعی بازی می کردید .

در روش زندگی تان کمی بیشتر مراقب محیط زیست باشید

به بچه ها نشان دهید که چقدر آسان می توان رفتار بهتری در قبال محیط زیست داشت ،کمتر زباله تولید کنید مواد را برای بازیافت جداکنید می توانید با کمک هم این کارها را انجام دهید .
ازوسایل دور ریختنی به شکلی متفاوت استفاده کنید .در مقابل گیاهان وحیوانات اطراف خود،مسئولیت نشان دهید .حتی می توانید زباله های به جا مانده از دیگران در طبیعت را به کمک فرزندتان جمع کنید.
گردآورنده :الهه بیگ زاده

روشنک رشیدپور

روشنک رشیدپور

دیدگاه‌ خود را بنویسید

آخرین نوشته های مهرآیین
آموزش های ویژه والدین و کودکان

راهنمای کامل تربیت کودک(بخش اول)

راهنمای کامل تربیت کودک بخش اول “تربیت کامل کودک” چیست؟ تربیت کامل یعنی تربیت با برنامه. انجام این کار بر: