مهدکودک مهرآیین

تلفن تماس: 03432150048

لحظات یادگیری در زمان غذا خوردن

لحظات یادگیری در زمان غذا خوردن

زمان غذا خوردن را به لحظات یادگیری تبدیل کنید.

زمان غذا خوردن فرصت بسیار خوبی برای کودکان است تا گفتگو کنند، با آداب و رسوم آشنا شوند و حتی تمرین ریاضی کنند. در ادامه راه‌هایی برای لذت و یادگیری حین غذا خوردن آورده شده که میتوانید در وعده بعدی خانوادگی خود به کار گیرید.

چیدن میز

شما و فرزندتان میتوانید با یکدیگر تعداد چنگال‌های مورد نیاز خود را بشمارید. توجه داشته باشید که هر ظرف کجا قرار میگیرد و به این نکته اشاره کنید که هر فرد یک جا دور میز دارد. این تمرین فرصتی است تا کودکان از یک مهارت مهم ریاضی استفاده کرده و آن را تمرین کنند: مقابله یک به یک

امتحان کردن غذاهای جدید

کودکان هنگام امتحان غذاهای جدید یاد میگیرند که چگونه مستقل تر شده و ذهنشان بازتر میشود. غذاهای را که سرو میکنید تغییر دهید و مواد غذایی جدید را به آنها معرفی کنید. شما میتوانید با امتحان کردن یک غذا و توضیح ایکه چرا آن را دوست دارید یک مثال خوب برای کودکتان باشید.

برای این موضوع صبور باشید. شاید حتی بعد از 12 بار امتحان کردن، کودک تصمیم بگیرد که غذای جدید را دوست دارد یا نه.

هنگام غذا خوردن با هم صحبت کنید

صحبت کردن با کودکان به آنها کمک میکند تا کلمات جدید را یاد بگیرند و متوجه شوند که چگونه از جملات استفاده کنند. آنها می‌توانند ایده‌های خود را به اشتراک بگذارند و در مورد اتفاقات روز با شما صحبت کنند. آن‌ها را به گوش دادن نیز تشویق کنید تا بتوانند با رعایت نوبت و الگوریتم مکالمه آشنا شوند.

کودکان را به پذیرایی سلف سرویس تشویق کنید.

کودکان می‌توانند از ظروف استفاده کنند، از فنجانشان بنوشند و غذایشان را خودشان سرو کنند. به فرزندتان کمک کنید تا مستقل تر شوند. او میتواند بشقاب خود را آماده کند و از یک پارچ کوچک نوشیدنی بریزد.

 

آخرین نوشته های مهرآیین
آموزش های ویژه والدین و کودکان

24 مهر ماه، روز جهانی غذا

روز جهانی غذا 24 مهر روز جهانی غذا نامگذاری شده که شعار این روز ” leave NO ONE behind غذا برای همه،