مهدکودک مهرآیین

تلفن تماس: 03432150048

سال ۹۹ برای مهرآیین چگونه گذشت؟

سال ۹۹ برای مهرآیین چگونه گذشت؟

اوایل اسفند ۹۸ بود که می‌شنیدیم پدیده‌ای به نام کرونا به جان مردم افتاده، نمی‌دانستیم چه اتفاقی در پیش است، هر روز از جمعیت بچه‌های مهد کمتر می‌شد و مواد ضدعفونی به همراه آن‌هایی که می‌آمدند بیشتر.

بالاخره مهدکودک رسماً تعطیل شد.
فکر می‌کردیم چند روزی می‌گذرد و همه چیز به حالت عادی باز می‌گردد، اما نشد.
روزها گذشت و تعطیلات تمدید شد.
امیدمان به بعد از عید بود، باز هم خبری نشد. هر روز ماجرا جدی‌تر می‌شد.
قبل از این اتفاقات گرو‌ه‌هایی در حد اطلاع رسانی و رد و بدل کردن عکس‌های بچه‌ها و گزارش کارها، با والدین در شبکه‌های اجتماعی داشتیم.
حالا این گروه‌ها تنها راه ارتباطی ما با کودکانمان بودند. کودکان عزیزی که تا به حال دوریشان را به این صورت حس نکرده بودیم و نمی‌شد رهایشان کنیم.

تصمیم گرفتیم برنامه‌های آموزشیمان را ادامه دهیم، با مربی‌ها و مسئولین دور هم جمع شدیم، برای بچه‌ها ویدیو ساختیم و شروع کردیم به آموزش از راه دور.
تصور نمی‌کردیم امکان پذیر باشد، اما تا به امروز (اسفند ۹۹) آموزش غیر حضوری را ادامه داده‌ایم.

آموزش از طریق دوربین قسمت جدیدی از زندگی‌مان را رقم زد.
نیاز به تمرین داشتیم تا از راه جدید بهتر با بچه‌ها ارتباط برقرار کنیم. خلاصه بگوییم تا خرداد ۹۹ به هر صورت که بود ادامه دادیم و کار ناتماممان را غیر حضوری تمام کردیم.

از همان موقع‌ها به این فکر می‌کردیم قرنطینه تا کی ادامه دارد؟ سال آینده چه می‌شود؟ باید آماده می‌شدیم و روی آموزش مجازی تمرکز بیشتری می‌گذاشتیم.
تابستان بهترین زمان برای تمرین بود. پروژه‌ی مهرآنلاین را برای تیرماه به راه انداختیم. برای ثبت‌نام اطلاع رسانی کردیم، ۳۰ کودک در مهرآنلاین تابستان ثبت‌نام کردند. از والدین آن‌ها برای اعتماد به مهرآیین در راه جدید سپاس‌گزاریم، قوت قلبی بودند.

برای تابستان برنامه‌های سرگرم‌کننده و شاد در نظر گرفتیم، صدای بچه‌ها در مهد کودک نمی‌آمد، اما برو بیایی بود، مربی‌ها می‌آمدند و جلوی دوربین گوشی‌هایشان برنامه اجرا می‌کردند. شیوه‌های جدید را امتحان می‌کردیم و هر چیز تازه ای را  در مورد بهتر شدن نحوه فیلم‌برداری، تدوین و یا بارگزاری که کشف می‌کردیم، با هم در میان می‌گذاشتیم.
تلاشمان این بود تا مهرآیین در شرایط غیر معمول نیز کیفیت همیشگی را داشته باشد و کودکان را در این شرایط خاص همراهی کنیم.

هنرانه، شادانه، فکرانه، بازیانه، ورزشانه، انگلیسی و ده‌ها برنامه دیگر برای تابستان ضبط شد و در صفحه اینستاگرام خصوصی Mehronline با خانواده‌ها به اشتراک گذاشته شد.

تیرماه را با این شرایط ادامه دادیم و با برنامه‌ریزی برای آموزش مجازی بهتر آشنا شدیم.
مربی‌هایی که روزهای اول به سختی جلوی دوربین حاضر می‌شدند به مجریان خبره‌ای تبدیل شدند.
با وجود کرونا در میان مربیان و شرایط ویژه‌ی روزهای پاندمی، خداروشکر پروژ‌ه‌ی یک‌ماهه‌‌مان به سلامتی تمام شد و پرونده مهرآنلاین تابستانه بسته شد.

صبر کردیم و منتظر خبر‌ها برای آغاز سال تحصیلی جدید بودیم، سال تحصیلی از ۱۵ شهریور آغاز می‌شد، با شرایط جدید.
برای بازگشایی مهدکودک پروتکل‌های بهداشتی خاصی نیاز بود و حجم زیادی مواد ضدعفونی کننده.
تعداد کودکانی که می‌توانستند ثبت‌نام کنند نصف شده بود. با توجه به تجربه‌ی تابستان تصمیم بر این شد به هر دو روش حضوری و غیر حضوری پذیرای کودکان باشیم.

وب‌سایت مهرآیین را برای سال جدید به روز رسانی کردیم تا با کیفیت بهتر و اختصاصی‌تر آموزش از راه دور را برگزار کنیم و برای پذیرش حضوری تجهیزات بهداشتی کامل را تهیه کردیم و این بار با آغوشی بهداشتی منتظر بچه‌ها بودیم.
باید خانواده‌های نگران را آرامش خاطر می‌دادیم، چرا که جانشان را به ما می‌سپردند.

دو ماه آموزش حضوری و غیر حضوری را در مهر و آبان ادامه دادیم و دوباره خبر تعطیلی را به ما دادند. این بار با شرایط آشناتر بودیم، تغییر برایمان آسان‌تر بود.
متاسفانه بسیاری از مربیان به خاطر شرایط خاص و تعداد کم بچه‌ها امسال در کنار ما حضور نداشتند، اما قوت قلبشان از راه دور همراهمان بود.
امسال هرکس هر کاری که در توانش بود انجام می‌داد. سال ویژه‌ای برای مهرآیین بود.

آموزش‌ها در طول این مدت از طریق وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی به دست کودکان و خانواده‌ها می‌رسید و بازخوردهایشان دلهایمان را آرام‌تر و انگیزه‌مان را بیشتر می‌کرد.
از ۲۲ دی ماه با تعداد کلاس‌های حضوری محدودتر درِ مهدکودک دوباره باز شد و تا به امروز ۲۹ اسفند‌ماه با لبخندی بزرگ از زیر ماسک‌هایمان پذیرای فرزندانمان هستیم.
امیدواریم که سال جدید با سلامتی و خبرهای خوش و آرامش بخش از راه برسد تا با خیالی راحتتر آغاز کنیم و در آینده ای نزدیک کودکانمان را بدون نگرانی در آغوش کشیم.

ژاله فولادی

ژاله فولادی

...

دیدگاه‌ خود را بنویسید

آخرین نوشته های مهرآیین
تازه های مهرآیین

گردش موزه “دیرینه شناسی”

موزه دیرینه شناسی کرمان مجموعه‌ای کم‌نظیر که اولین موزه در جهان برپایه موجوداتی که قسمت‌های نرم جسم‌شان به فسیل تبدیل

تازه های مهرآیین

یک روز عادی در مهدکودک مهرآیین 1

فعالیت های کلاسی وقتی میگیم “یک روز عادی” شاید به نظرتون بیاد که خبر خاصی اینجا نیست. ولی همین روزهای